Stworzone z pasji do kolarstwa, do ścigania się, do przemierzania kolejnych kilometrów coraz szybciej i szybciej; marka Accent jest przykładem przejścia przez wszystkie poziomy rozwoju, by na bazie gromadzonych doświadczeń stać się wiodącym producentem znad Wisły. W ofercie znajdziemy: stroje, ramy, komponenty, rowery – i koła, o których chcemy Wam dziś powiedzieć kilka słów. O nowej wersji kół; Accent Shot.

Koła, dedykowane dla każdego, niezależnie od stopnia zaawansowania w kontekście doświadczenia kolarskiego, koła, o szerokim spektrum zastosowań; od szosy, przez przełaje, od turystyki rowerowej po koła do maratonów kolarstwa górskiego. Poniżej przegląd wybranych modeli kół serii Shot.

Shot Carbon Elite

Najwyższy obecnie model kół szosowych, o zaskakująco niewielkiej wadze – komplet to 1280 gram. Charakteryzują się wytrzymałością i sztywnością, stworzone do treningów i wyścigów na najwyższym poziomie. Dedykowane pod opony tubeless. Garść danych technicznych:

– złożone na piastach Accent Shot; najlżejszych w ofercie (przód 90g, tył – 195 g) – wykonane z najnowszej generacji aluminium 7075 T6 (korpus i oś piast). Piasty wyposażone są w: 2 z przodu, 4 z tyłu uszczelniacze maszynowe łożysk, oraz dedykowane pod 24 szprychy typu straight pull.

– standardowy bębenek pod Shimano, oraz piasty pod sztywne osie: przód 100×12 mm i tył 142×12 mm.,

Obręcze to Shot Carbon Elite; czyli najnowsza wersja obręczy o wysokich parametrach technicznych; bardzo lekkie – przy stożku 45 mm waga to zaledwie 390 gram; uzyskano to dzięki zastosowaniu włókna węglowego T9000-T1000. W stosunku do poprzedniej wersji karbonu, te mają większą odporność na rozciągnie przy niższej wadze i wysokiej wytrzymałości. Te ultralekkie obręcze dostosowane są do systemu bezdętkowego.

– Produkowane są w dwóch wersjach kolorystycznych: z czarnymi napisami oraz grafiką rainbow (kolor zależny od kąta padania promieni światła).

Szprychy CX-Ray Sapim, czyli lekkie szprychy o aerodynamicznym przekroju i niskiej wadze. Dokręcane są nyplami Sapim Polyax Alloy, czyli równie lekkimi – wykonanymi z aluminium 7075 – i wyposażonymi w system Secure Lock, zapobiegającym luzowaniu się szprych.

Podsumowanie: koła 700C, 24 i 28 otworów, waga przód 590g, tył 690g, szerokość zewnętrzna 28 mm, wewnętrzna 21 mm, wysokość obręczy 45 mm, bębenek Shimano 11, wersja tubeless ready, limit wagowy użytkownika – 100 kg.

Sugerowana cena detaliczna: 5 899,00 zł

Shot Carbon PRO 

Kolejna z wersji kół; bardzo wytrzymałe i charakteryzujące się niewielką wagą – zestaw to zaledwie 1440 g.

– zbudowane na piastach Shot, przód 90 g, tył 195g. To także zasługa zastosowanych materiałów i ich specjalnej obróbki; aluminium 7075 T6. Jak w modelu Elite, też z przodu 2, a z tyłu 4 uszczelniacze łożysk maszynowe, piasty dedykowane pod 24 szprychy straight pull,

– bębenek pod standardową kasetę Shimano, piasty przeznaczone pod sztywne osie – przód 100×12 mm i tył 142x12mm.,

obręcze Shot Carbon Elite; ten model, charakteryzujący się wysokimi parametrami technicznymi, doskonale nadaje się do jazd szosowych i gravelowych! Wysokość stożka – 40 mm (waga – 430 g). Wykonane zostały z włókna węglowego T700-T800. Wewnętrzna szerokość obręczy dedykowana głównie do opon 25-28 mm, obecnie najpopularniejszych w rowerach szosowych, przystosowana również do systemu bezdętkowego.

Kolorystyka również w dwóch wersjach – z czarnym logo oraz wersja rainbow (kolor zależny od kąta padania promieni słonecznych).

– Zbudowane na cieniowanych szprychach Sapim D-Light, 2.0-1.65-2.0, z nyplami Sapim Polyax Alloy, wyposażonymi w system Secure Lock, który ma za zadanie zapobiegać luzowaniu się szprych. Materiał to aluminium 7075.

Podsumowanie: rozmiar 700C, otwory – przód 24 (waga 650g), tył 28 (wag 760g), szerokość zewnętrzna 29 mm, wewnętrzna 20 mm. Stożek 40 mm. Oś przednia 12x100mm, tył – 12×142 mm, pod bębenek Shimano 11. Limit wagowy użytkownika – 100 kg.

Sugerowana cena detaliczna: 4 699,00 zł

Koła Shot Carbon

Kolejna wersja kół; karbonowe obręcze, zaplecione na piastach EXE V2. Ze względu na niską wagę i sztywność – dedykowane do rowerów szosowych, przygotowane pod system tubeless.

– Piasty EXE V2, przygotowane z dwóch stopów aluminium – 6061 (korpus), bębenek i oś z wersji 7075. Jak poprzednie modele, przód z dwoma uszczelniaczami maszynowymi, tył z czterema (piasty te mają możliwość adaptacji pod różne sposoby mocowania).

– obręcze Shot Carbon. Jakość i bardzo dobre parametry techniczne; są to bardzo uniwersalne obręcze, dedykowane do rowerów szosowych i gravelowych. Stożek 40 mm, waga 430 g. Wykonane z włókien karbonowych T700-T800, z szerokością wewnętrzną 20 mm (pod opony 25-28 mm), oczywiście w systemie tubeless. Także występujące w dwóch wersjach kolorystycznych – czarne logo oraz rainbow.

– Cieniowane szprychy Sapim D-Light, 2.0-1.65-2.0, z nyplami Sapim Polyax Alloy. Wersja nypli Polyax została opatentowana przez Sapim ze względu na ich unikalny kształt, doskonale dopasowujący się do obręczy koła. Producent podkreśla często pomijaną kwestię, związaną z właściwościami nypli jako istotnego elementu, znajdującego się najdalej od piasty, który wpływa na odczucia związane z przyspieszaniem i toczeniem się kół. Co więcej, kształt nypli minimalizuje możliwość złamania się szprychy przy samym nyplu.

Podsumowanie: Koła 700C, z 28 otworami i wagą – przód 730g, tył 860g. Szerokość wewnętrzna obręczy 20 mm, zewnętrzna 29 mm, wysokość stożka – 40 mm. Oś przednia 12×100 mm, tylna 12×142 mm, dedykowane pod Shimano 11/ SRAM XD/ MixroSpline. Wersja tubeless. Limit wagowy użytkownika – 100 kg, występują tylko w kolorze czarnym.

Sugerowana cena detaliczna: 3 699,00 zł

Koła Shot Pro

koła dla wymagających jakości w bardziej przystępnej cenie. Koła stworzone na aluminiowych obręczach i piastach – dedykowane dla rowerów szosowych; lekkie, sztywne i wytrzymałe. Także w wersji tubeless.

piasty Shot; najlżejsze w aluminiowej ofercie, przód 90 g, tył 195 g. Taka waga to nie tylko kwestia zastosowanego stopu aluminiom – 7075 T6, ale i specjalnej jego obróbki. Jak inne modele piast, tak i te mają z przodu dwa, a z tyłu cztery uszczelniacze łożysk maszynowe. Piasty przeznaczone pod 24 szprychy straight pull, z bębenkiem pod standardową kasetę Shimano. Piasta przód pod sztywne osie – 100×12 mm i tył pod 142x12mm.

obręcze Shot w nowej odsłonie; z doskonałymi parametrami technicznymi; zapewniającymi wytrzymałość idącą w parze z niewielką wagą;

– szprychy to Sapim D-light, przeznaczone do hamulców tarczowych, o niewielkiej wadze i dużej wytrzymałości, cieniowane – 2.0-1.65-2.0.

– Do szprych zastosowane zostały nyple Sapim Polyax Alloy, znane z wyższych modeli kół.

Podsumowanie: koła 700C, z 24 otworami, waga – przód 660g, tył 750g. Obręcz – szerokość zewnętrzna 25 mm, wewnętrzna – 21 mm, wysokość stożka – 23 mm. Dedykowane pod bębenek Shimano 11. Oś przednia 12×100 mm, tylna – 12×142 mm. Limit wagowy użytkownika – 100 kg, dostępne w kolorze czarnym.

Sugerowana cena detaliczna: 2 599,00 zł

Koła Shot 

podstawowa wersja nowej gamy kół z serii Shot. Koła zbudowane na aluminiowych obręczach i piastach serii Shot, dedykowane do rowerów szosowych. Lekkie, szybkie i wytrzymałe, przeznaczone do systemu tubeless.

piasty EXE V2; przeznaczone do hamulców tarczowych, z korpusem wykonanym z lekkiego stopu aluminium 6061 (bębenek i oś ze stopu 7075). Jak wyższe modele – przód dwa uszczelniacze łożysk maszynowe, tył – cztery. Piasty z możliwością adaptacji pod różne sposoby mocowania.

Obręcze Shot; jak w poprzednim modelu, wysokie parametry techniczne z aluminiowego stopu, gwarantujące wytrzymałość przy niskiej wadze.

– Zwieńczenie kół stanowią opisane już cieniowane szprychy Sapim D-light i nyple Polyax Alloy.

Podsumowanie: koła w rozmiarze 700C, z 28 otworami. Waga przód – 780g, tył – 840g, przy zewnętrznej szerokości obręczy 25 mm i wewnętrznej 21 mm. Stożek wysokości 23 mm. Przednia oś to 12×100 mm, tył – 12×142 mm. Pod bębenek Shimano 11, dostępne również w opcji z SRAM XD lub MicroSpline. Limit wagowy użytkownika – 100 kg. Produkowane w kolorze czarnym.

Sugerowana cena detaliczna: 1 499,00 zł

Dystrybutor: Velo.pl


Poprzedni artykułTour de France 2023: Lista startowa wyścigu
Następny artykułCztery Polki staną na starcie Giro d’Italia Donne 2023
"Master of disaster" Z wykształcenia operator saturatora; brak możliwości pracy w wyuczonym zawodzie rekompensuję jeżdżąc rowerem i amatorsko się ścigając, bardzo lubię też o tym pisać. Rytm tygodnia, miesiąca i roku wyznacza mi rower. Lubię się ścigać, i gdy jakiś wyścig mi nie wyjdzie, to wśród kolegów-kolarzy mówię, że jestem redaktorem sportowym, a gdy jakiś tekst mi nie wyjdzie, wśród redaktorów mówię, że jestem kolarzem-amatorem. I tylko do teraz nie rozgryzłem, czy bardziej lubię się ścigać, czy też pisać o tym, dlatego nadal zamierzam czynić i jedno i drugie, póki starczy sił.
Subscribe
Powiadom o
guest
6 komentarzy
Najstarsze
Najnowsze
Inline Feedbacks
View all comments
Krzysztof
Krzysztof

Limit wagowy to dyskryminacja osób dobrze zbudowanych. Ważę 115 kg, lubię jeździć, ale limity wagowe wykluczają ogromną ilość dobrego osprzętu. Dlaczego nie ma wersji dla normalnych, dużych facetów?

To samo jest ze strojami. Mam w klacie 124 cm, dla tego obwodu trzeba mieć wzrost ponad dwa metry. A jeszcze na przełomie XX i XIX w. nie było problemu z kupnem dobrze dobranej koszulki. Używam ją do dziś (bardzo niegdyś popularna Mercatone Uno Saeco).

Paweł
Paweł

Panie Krzysztofie, limit wagowy nie bierze się znikąd. Przy cieniowaniu szprych i obręczy żeby ważyły jak najmniej niestety jak najmniej musi na nie naciskać. Sam bym chciał dobre aluski poniżej 1.5kg ale przy moich 85kg też ciężko coś znaleźć (a często wiozę kilkukilowy plecak więc i limit wzrasta). Co do ciuchów warto poszukać mniej dopasowanych krojów, wtedy na osobie o solidniejszej budowie będzie odpowiednio dobrze dopasowana (kluczem jest tu rozciągliwość materiału, w dodatku na przełomie XX/XXI wieku koszulki były mniej dopasowane niż dziś).

siwy
siwy

Dobrze gadasz , ja jestem niski 166 i w klacie potrzebne 102 – 104 , ale zapomnij żeby na 166 cm były ciuchy z taką koszulką.

Pawel
Pawel

Tyle sie mowi o body positive ale faceta to w dzieciece ciuchy chca wcisnac. Wedlug klatki 116cm to koszulki mam xxxl tylko rekawy do kolan ze tak napiszę.

Reko
Reko

@krzysztof- torowi sprinterzy jakoś znajdują😀
@paweł- jest całe mnóstwo kół pod Twoją wagę od jetlfy na zwykły hampel po alexrimy pod tarcze. O ofercie polskich skladaczy nie wspomnę…głównie na dt Świdwie i novatecu.

amonek
amonek

Szkoda, że bębenki Shimano w piastach Exe V2 nie przyjmują szosowej kasety 11rz, mimo opisu, że to szosowe koła. Takie „drobne” niedopatrzenie produkcyjne.