Marzeniem każdego przełajowca jest posiadanie w swoim garażu topowego modelu ze stajni Treka, czyli Boone’a. Niestety niewielu może sobie na niego pozwolić, ale amerykański producent stworzył bardziej „przyziemną” wersję roweru przełajowego, czyli serię Crockett.

Chciałbym wam przedstawić model Crockett 5 Disc, który trafił do mnie jeszcze jesienią zeszłego roku. Od razu zaznaczam, że nie jestem fanem jazdy w terenie i żaden ze mnie Sven Nys. Crockett po prostu został nową zimówką, która pomoże mi przetrwać najchłodniejszą porę roku. Tylko dlatego na portalu naszosie.pl czytacie o rowerze przełajowym 🙂

Trek Crockett 5 Disc10

Rower używam głównie do treningów na szosie. W przeszłości zimą przesiadałem się na rowery górskie, ale ich waga i szerokie opony wyczerpały moją cierpliwość. Moim zdaniem przełajówka to w polskich warunkach idealna opcja na miesiące: listopad, grudzień, styczeń, luty. Crockettowi nie straszne ośnieżone drogi, a gdy pogoda już naprawdę wygania z szosy, można wpaść do lasu i pędzić po krętych ścieżkach.

Trek Crockett 5 Disc5

Crockett 5 Disc wyposażony jest w 11 rzędowy osprzęt Shimano 105, korbę FSA Energy Cross oraz komponenty Bontragera.

Trek Crockett 5 Disc4

Aluminiowa rama Alpha Serii 200, ze zwężaną główka E2, wkładem suportu BB86.5 posiada wewnętrzne prowadzenie linek. Sporym udogodnieniem jest także prowadnica łańcucha 3S, która do tej pory jeszcze nigdy mnie nie zawiodła.

Trek Crockett 5 Disc1

Jako zimowy fan błotników ucieszyłem się także, gdy ujrzałem schowane mocowania błotnika. Geometria nie odbiega zbytnio od modeli rowerów przełajowych z najwyższej półki. Szybko można dopasować swoją sylwetkę na tym sprzęcie to sportowego charakteru, nie zapominając o wystarczającym komforcie.

Trek

Za zatrzymanie całego zestawu odpowiadają hamulce tarczowe. Niestety w tym wypadku jest to tylko mechaniczny Avid BB5 o tarczach 160 mm, ale po kilku miesiącach użytkowania tego sprzętu ubolewam nad brakiem hydraulicznego systemu.

Trek Crockett 5 Disc2

Do minusów należy dodać jeszcze siodło Bontrager Paradigm R, z którym nie mogłem dojść do porozumienia przy dłuższych trasach, ale jak wiadomo – siodło to kwestia d… dopasowania się pod swoje warunki.

Trek Crockett 5 Disc7

Crocket 5 Disc jest niezwykle zwrotny. Ciasne zakręty lub nawrotki nie stanowią na nim dużego problemu. Bez zarzutów w trakcie użytkowania spisują się opony Bontrager CX3 Team Issue. W moim przypadku cenię je bardziej za wytrzymałość, niż za sportowe walory. Nie miałem okazji ścigać się tym rowerem, ale po przejechaniu blisko 2 tys kilometrów w różnym terenie, nie zauważyłem poważniejszych ubytków. Nie złapałem także żadnego kapcia.

Trek Crockett 5 Disc3

Wybierając ten sprzęt kierowałem się tym, że rower ma posłużyć mi przez kilka lat. Jak wspomniałem na wstępie, będę używał go tylko zimą, więc w najcięższym okresie dla wszelkich urządzeń mechanicznych. Po blisko trzech miesiącach użytkowania Crocketta 5 Disc jestem pewien, że komponenty Treka i Shimano idealnie spełniają swoje zadanie pod kątem wytrzymałości. Hasło producenta „Ścigaj się, umyj go i ścigaj się znowu” nie jest w tym przypadku oderwane od rzeczywistości.

Rower możecie kupić w naszym sklepie, do końca lutego ze zniżką 15%!

Zapraszamy do Warszawy na ulicę Wczasową 1.

Tel. 530 599 055

Dane techniczne:

Wyposażenie

Geometria wyścigowa CX opracowana z pomocą najszybszych kolarzy świata
Hamulce tarczowe + oś przelotowa z przodu = kontrola na najwyższym poziomie
Szybki, płynny, stabilny i lekki na podbiegi
Zaprojektowany specjalnie z myślą o geometrii CX widelec IsoSpeed zapewnia więcej komfortu i 100% kontrolę

Rama z widelcem

Rama Aluminium Alpha Serii 200, zwężana główka ramy E2, wkład suportu BB86.5, wewnętrzne prowadzenie linek, wyważone mocowania hamulców tarczowych, prowadnica łańcucha 3S, schowane mocowania błotnika
Widelec Trek IsoSpeed Cross z włókna węglowego pod hamulce tarczowe, rura sterowa E2, oś przelotowa 15 mm

Koła

Koła Bontrager alloy hubs, Bontrager Tubeless Ready disc rims
Przednia piasta Bontrager ze stopu, pod hamulce tarczowe, mocowanie centerlock, 15 mm
Tylna piasta Bontrager ze stopu, pod hamulce tarczowe, mocowanie centerlock
Obręcze Bontrager Tubeless Ready TLR, pod hamulce tarczowe
Opony Bontrager CX3 Team Issue, stopka z aramidu, 120tpi, 700x32c

Napęd

Manetki Shimano 105, 11-biegowe
Przerzutka przednia Shimano 105
Przerzutka tylna Shimano 105
Korba FSA Energy Cross, 46/36
Oś suportu Press Fit
Kaseta Shimano 105, 11-28, 11-biegowa
Łańcuch Shimano 105

Pozostałe komponenty

Siodełko Bontrager Paradigm R, drążone szyny cro-mo
Sztyca Bontrager ze stopu, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 8 mm
Kierownica Bontrager Race, VR-C, 31,8 mm
Mostek Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 stopni, w zestawie uchwyty Blendr dla komputera i lampy
Uchwyty Owijka Bontrager Gel Cork
Stery Zintegrowane FSA, uszczelniane łożyska maszynowe, góra 1-1/8″, dół 1,5″
Zestaw hamulcowy Mechaniczne hamulce tarczowe Avid BB5, tarcze 160 mm

Cena detaliczna 7499 zł.

Poprzedni artykułPiotr Wadecki: „Zabiegamy o zaproszenia na wyścigi organizowane przez ASO”
Następny artykułSantos Tour Down Under 2016 – podsumowanie
W redakcji naszosie.pl praktycznie od samego początku. Obecnie większość czasu poświęca na prowadzenie grupy GVT. Weekendy zazwyczaj spędza na szosach całej Polski. Dla naszosie.pl zdobył trzy medale Mistrzostw Polski dziennikarzy w tym dwa złote. W Mistrzostwach Świata dziennikarzy na Krecie wywalczył czwarte miejsce w jeździe indywidualnej na czas.
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments